24.09.2020 – 21.05.2020
RENATA POLJAK PORVENIR (Budućnost) 24.09. – 20.10.2020. Otvaranje u četvrtak, 24.09.2020. u 20,00 sati Izložbom PORVENIR (Budućnost) istaknuta hrvatska umjetnica Renata Poljak nastavlja svoja paralelna istraživanja vizualnih medija i aktualnog sociološkog temata koji obuhvaća fenomenologiju migracija, odnosno napuštanja zavičaja, odlaska i putovanja.Oslanjajući se na obiteljsku priču (ekonomska migracija njenog pradjeda u Čile), Renata formira ciklus […]
RENATA POLJAK
PORVENIR (Budućnost)
24.09. – 20.10.2020.
Otvaranje u četvrtak, 24.09.2020. u 20,00 sati
Izložbom PORVENIR (Budućnost) istaknuta hrvatska umjetnica Renata Poljak nastavlja svoja paralelna istraživanja vizualnih medija i aktualnog sociološkog temata koji obuhvaća fenomenologiju migracija, odnosno napuštanja zavičaja, odlaska i putovanja.Oslanjajući se na obiteljsku priču (ekonomska migracija njenog pradjeda u Čile), Renata formira ciklus čiju okosnicu čine njezini autorski filmovi koji su istovremeno polazište i sukus složene cijeline inventivnog i inovativnog vizualnog narativa.
Porvenir je treća i za sada posljednja epizoda ovog impresivnog Renatinog izložbenog ciklusa kojeg je započela 2016. godine radom (svaka izložba, odnosno priča tretira se kao cijelovit umjetnički produkt) Partenza,a nastavila Terrom incognitom. Kao i prethodne dvije i izložba Porvenir biti će predstavljena i postavljena u Galeriji Kranjčar, što je bitno i stoga što Reanata u svojrad uključuje niz subjekata pa tako i sam izložbeni prostor koji ravnopravno sudjeluje u tvorbi umjetničkog djela. Izložba (rad) Porvenir se osim središnje projekcije filma istog naslova sastoji od neonske instalacije, light boxova, fotokolaža i dvokanalne video instalacije, a umjetnički postupak identičan je kao i u dvije prethodne cjeline. Renata naime dograđuje film, koji je osnovni (i neovisni) dio izložbe, fotografijama s njegovog snimanjana kojima će intervenirati izvjesnim postupkom kolažiranja, potom će izabrane filmske kadrove uvećati, umnožiti te transponirati u druge medije da bi na kraju nadgradila filmski temat crtežima, instalacijom ilitekstom. Takvim kreativnim postupkom u čijem su fokusu međuodnosi različitih medija s varijacijama istog motiva, a koji proizlaze iz zajedničkog izvora i identične su provenijencije, autorica problematizira prirodu i samu formu umjetničkog djela, odnosno otvara mogućnostiopstojnosti i života oblika izvan ustaljenih umjetničkih disciplina i uvriježenog konteksta o čemu kaže:..mislim da sve što vidimo, čujemo ili osjećamo u galerijskom ili muzejskom prostoru čini jednu cjelinu i zapravo jedan rad...
Film Porvenir – Budućnost sniman je 2019. godine u Ognjenoj Zemlji (Čile), a njegov se naziv referira na istoimeni gradić kojeg su tamo početkom dvadesetog stoljeća osnovali uglavnom hrvatski iseljenici (među njima i autoričin pradjed) početkom dvadesetog stoljeća te su mu idali ime Budućnost (španjolski: Porvenir). U filmu Partenza autoričina prabaka stoji na morskom žalučekajući brod s pismima supruga koji je otišao u svijet u potrazi za boljim životom. Njegov povratak, kao i mnoge druge žene, nije dočekala. Film Porvenir sada nam pokazuje taj zabačeni gradić, smješten doslovno na kraju svijeta, u kojem većinu još čine potomci onih Hrvata što su preživjeli. Tamo, u zemlji gdje uzburkano more spaja nebo i zemlju, na žalu stoji praunuka davnog migranta promatrajući brod koji dolazi ili odlazi. Priča o migrantima se nastavlja kao i priča o metafori i stvarnosti Obećane zemlje. Budućnost – Porvenir.
Iz teksta
Mladen Lučić
Renata Poljak završila je Umjetničku akademiju u Splitu, a poslijediplomski studij na Ecole Régionale des Beaux-Arts u Nantesu. Više godina živjela je i radila u Parizu, a realizirala je i više umjetničkih rezidencijalnih programa u New Yorku, San Franciscu, Beču i Parizu. Imala je tridesetak samostalnih izložbi, između ostalih u Palais de Tokyo u Parizu, […]